TheaterThuis
Digitale lancering van streamingdienst

Digital brand launch

Intro

Wij brachten het podium in huis, met TheaterThuis

Voor de lancering van een nieuwe streamingdienst ontwikkelden we de volledige digitale strategie. Het doel: een succesvolle start realiseren én zorgen voor duurzame klantwaarde. Door middel van een doordachte contentaanpak en gerichte campagnes op social media, zoekmachines, display marketing en e-mail, slaagden we erin om niet alleen de aanmelddoelstelling te overtreffen, maar ook de gemiddelde lifetime value van gebruikers te verhogen.

No items found.

Aanpak

Centraal in onze strategie stond een slimme content funnel. We trokken bezoekers met branded clips van populaire theatermakers wiens shows op het platform stonden, die veel engagement opleverden: de video’s werden meer dan een miljoen keer organisch bekeken. Hierop volgden commercials en conversie advertenties met als doel landingspagina bezoeken - in het genre dat aansloot op het genre van de oorspronkelijke bekeken clip, waardoor de conversie richting aanmelding sterk werd vergroot. Daarbij werd het platform met scherpe targeting geadverteerd op YouTube & zoekmachines, terwijl niet-converterende website bezoekers werden opgevolgd met Display remarketing banners.

Resultaat

// Chatbot // Cookie notice