Festivals & events
Festival & event marketing

Digitale strategieën met impact

Intro

Event & festival marketing

Drie jaar werd vanuit bureau IM Lounge de digitale campagnes voor toonaangevende festivals en evenementen ontwikkeld, waaronder STRAF_WERK, Pleinvrees en By The Creek. Voor hun jaarlijkse festivals en ADE-nights kwam dat neer op meerdere campagnes per jaar, van strategie tot creatieve uitvoering. Daarnaast werd het internationale Studio Festivale gelanceerd, met een mediacampagne en campagnewebsite, en gaven we Rotterdam Unlimited een boost via slim gebruik van Google Ads Grants.

No items found.

Aanpak

Elke campagne begon met een strategisch mediaplan, afgestemd op het profiel van het festivalpubliek. Met 4 tot 8 kanalen per campagne, zoals Facebook, Instagram, YouTube, Google, Twitter, Snapchat en Display.

Mede dankzij slimme tactieken, zoals de inzet van artiesten als influencers en hun volgers als doelgroepen voor de campagnes. Het richten tot de first-movers in vriendengroepen, wetende dat zij de belangrijkste schakels waren. Content werd afgestemd per tickettrede en rond de stufi-uitkering intensiveerden we de campagnes. Met analyses, de vele festivaldata en haarscherpe targeting zorgden we voor maximaal resultaat.

Naast strategie en media-inkoop werd ook de praktische kant geregeld: materiaalbonnen, contentkalenders en planningen, afgestemd op ticketfases en promotionele piekmomenten. Met flexibiliteit: zelfs creaties, zoals geanimeerde display banners werden in no-time opgemaakt. Met real-time dashboards hielden we inzicht, om campagnes bij te sturen voor maximaal resultaat.

Resultaat

  • Festivals van Apenkooi Events vrijwel jaarlijks uitverkocht (85% van edities)
  • Groei merkherkenning, volgers én bereik van de juiste niche doelgroep per festival
  • Festivals stevig gepositioneerd als vaste kracht in het Nederlandse festivallandschap