Apenkooi festivals
Festival & event marketing

Digitale strategieën met impact

Intro

Event & festival marketing

Drie jaar lang ontwikkelden we vanuit bureau IM Lounge de digitale mediastrategie voor toonaangevende festivals en evenementen, waaronder STRAF_WERK, Pleinvrees en By The Creek. Voor hun jaarlijkse festivals en ADE-avonden verzorgden we meerdere campagnes per jaar, van strategie tot creatieve uitvoering. Daarnaast lanceerden we het internationale Studio Festivale met een complete mediacampagne en campagnewebsite, en gaven we Rotterdam Unlimited een boost via slim gebruik van Google Ads Grants.

No items found.

Aanpak

Elke campagne begon met een strategisch mediaplan, afgestemd op het profiel van het festivalpubliek. We kozen per campagne 4 tot 8 kanalen, zoals Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter, Snapchat en Display.

Met gedegen marktonderzoek en optimaal gebruik van data maakten we het verschil, met slimme tactieken:

  • Inzet van artiesten als influencers, en hun volgers als doelgroepen
  • Aanspreken van de first-movers binnen vriendengroepen
  • Content afstemmen per tickettrede
  • Campagne timing rond studiefinanciering en salarisuitbetalingen

Naast strategie en media-inkoop verzorgden we ook de praktische kant: materiaalbonnen, contentkalenders en planningen, afgestemd op ticketfases en promotionele piekmomenten. Met social- en webmetingen hielden we via real-time dashboards constant inzicht, zodat we campagnes direct konden bijsturen voor maximaal effect.

Resultaat

  • Festivals van Apenkooi Events vrijwel jaarlijks uitverkocht (85% van edities)
  • Groei merkherkenning én het bereiken van de juiste niche doelgroep per festival
  • Festivals stevig gepositioneerd als vaste kracht in het Nederlandse festivallandschap

Met een combinatie van datagedreven strategie, alomvattende plaatsingen en creatieve inzet van content, zorgden we voor niet alleen voor volle crowds, maar ook voor merken die blijven hangen bij hun publiek.

// Chatbot // Cookie notice