• TheaterThuis

Wij brachten het podium in huis, met TheaterThuis

In een tijd dat corona de theaters dichthield, hadden podiumkunstenaars inkomen nodig. TheaterThuis werd gelanceerd als streamingplatform voor de liefhebbers van podiumkunst.

Aan ons om de online lancering van het digitale platform te begeleiden. We ontwikkelden een strategie voor de content, performance en uitstraling van het merk.   

Doel: binnen drie maanden minstens 4.000 nieuwe abonnees aantrekken, tegen een maximaal toelaatbare CPA.

Tijd om de digitale stoelen te vullen!

  • Digitale strategie
  • Content strategie
  • Adverteren & PR
  • Data analyse

De Uitdaging

Een streamingplatform lanceren klinkt sexy, maar de markt was op dat moment flink verzadigd.

Waarschijnlijk had je al Netflix, Videoland of YouTube waar veel theater te vinden was. Bovendien was er geen app en was het met €9,95 per maand vrij prijzig in vergelijking met concurrenten.

Daarbij wilde TheaterThuis zich visueel kunnen meten met merken als Netflix en Disney+.  Geen makkelijke taak.

Samen met het media landschap van Hilversum moest een spetterende digitale lancering volgen. En dat lukte: Mede met dank aan André van Duin, Karin Bloemen, Harm Edens, Frits Sissing en de vele andere BN’ers die hun tijd en materiaal beschikbaar stelden.

Aanpak

Strategieën moeten niet alleen zichtbaar zijn, maar ook meetbaar resultaat opleveren. Daarbij zetten we de theaterkennis van Hilversum in, om te zorgen dat de juiste mensen zo relevant mogelijk werden benaderd. We ontwikkelden een content funnel met een benadering op basis van de stappen in het aankooptraject. 

Elke fase kreeg een eigen doel en doelgroep, met daarop afgestemde content:

Elke klik of videoweergave, op en buiten het platform, werd bijgehouden en gemeten. Zo stroomde je als potentiële abonnee naadloos door vanuit de eerste fase naar de tweede, derde en vierde fase. 

Binnen die fases werd content verder gepersonaliseerd. Had je bijvoorbeeld een voorkeur voor musical getoond op de website, dan kreeg je een commercial te zien die in het teken stond van musical-beelden.

We gaven vorm aan uitingen voor social media en website. Hieronder bannersets, social ads, zoekcampagnes, branded YouTube clips, carrousels en verschillende landingspagina’s.

De Kerst Campagne

Ook streamingdiensten kennen seizoensgebonden trends. De donkere dagen van het jaar zijn de hoogtij dagen voor streamingdiensten. Des te kouder het wordt, des te meer streamingdiensten worden afgesloten. 

Tijd voor een kerstcampagne.

De advertenties moest niet alleen mensen trekken – de omgeving waar zij landden moest converteren. 

We ontwikkelden daarom thematische campagnes en aansluitende landingspagina’s.

Tracking, analyse & visualisatie

We zorgden voor meetbaarheid van acties op de betreffende platformen en ontwikkelden we een dashboard om ze te vertonen.

Naast de resultaten van campagnes waren hier de belangrijkste resultaten van website bezoekers te zien en breakdowns van verschillende onderdelen, zoals zoekgedrag en social media engagement.

Dankzij de integratie van kijkersdata in campagnes werd het bovendien mogelijk om doelgroepen tot in detail te segmenteren. Zo richtten we advertenties in met afgestemde content, onder meer met hun favoriete genre en artiesten.

Resultaten

We overschreden het magische getal van 4.000 nieuwe abonnees en bleven daarbij ruim binnen het gestelde CPA-doel. Met als gevolg dat de klantwaarde nog hoger bleek dan vooraf voorspeld.

Daarbij waren we erg trots op de uitstraling van de campagne, die ondanks de beperkte middelen effectief was, en bovendien perfect on brand.

Een geslaagde samenwerking, waar we met trots op terugkijken!

Vertrouwd door 40+ klanten

Let’s get to work.

Deel vrijblijvend jouw uitdaging. Voor inzicht, inspiratie of gewoon een goed bakkie.