Social first content

  • Trading BV

Hoe val je op online, in de zee van fatbike verkopers en dropshippers?

Dat was de uitdaging voor deze webwinkel, die zocht naar een manier om zichzelf te profileren op social media.

Missie: het merk opbouwen aan de hand van een social content strategie. 

Doel: kick-starten van online marketing en het boosten van de verkoop.

Mouwen: opgestroopt.

  • Strategie
  • Onderzoek
  • Content creatie
  • Social management

Uitdaging

Het dropship-model is uitdagend genoeg: moordende concurrentie én het ontwikkelen van een goede reputatie is vaak dwijlen met de kraan open.   

De concurrentie onder Fatbike verkopers bleek meestal praktisch ingesteld: Hun video’s waren handig en actueel, maar de uitstraling was vaak amateuristisch en simpel.

Extra uitdaging: Trading was nog onervaren op digitaal gebied. Er was praktisch geen eerder succes op social media, er was geen branding en het inzicht in de doelgroep was beperkt.

Aanpak

Na verder onderzoek en akkoord op de strategie, startten we de productie.

De planning werd gedeeld via een content kalender ( voorbeeld), met daarin onderwerpen, scripts, copy en deadlines van video’s. De social mediakanalen werden vooraf op orde gebracht met nieuwe banners, beschrijvingen en het toevoegen van linktr.ee. 

Met dank aan de strakke organisatie, montage en de inzet van onze presentator, werden video’s kwalitatief hoogwaardig en onderscheidend.

Afspeellijst video materiaal

Resultaten

  • 450.000+ views
  • Doorklikratio van 5,1% naar webwinkel
  • Blauwdruk voor branded video’s
  • Diepgaand inzicht in branche trends

De reacties waren enthousiast: hoewel de kanalen voorafgaand weinig volgers hadden, stroomden de volgers binnen. De video’s resulteerden in een bereik van een kleine 500.000 mensen gecombineerd op TikTok & Instagram, met ruim 1.000 likes & comments als gevolg. Evenals mooie, positieve reacties uit de directe omgeving.

Ook prettig: de video’s converteerden goed. Kijkers klikten met een gemiddeld hoge ratio (CTR: 5,1%) door naar de webshop.

Naast de verschillende verkopen en proefritten die de bezoekers opleverden, bleken ook de inzichten in trends en doelgroep erg waardevol. Zo werd duidelijk welke fietsen op welk moment populair zijn, maar ook welke vragen er spelen onder de doelgroep over de wetgeving en veiligheid van hun product. 

De gevraagde boost in bezoekers en herkenbaarheid van de winkel was dus afgevinkt, maar daarbij betekenden de inzichten én de stijl van de video’s een blauwdruk voor de toekomst.

Kortom: Resultaat op korte termijn én daar voorbij!

Vertrouwd door 40+ merken

Let’s get to work.

Deel vrijblijvend jouw uitdaging. Voor inzicht, inspiratie of gewoon een goed bakkie.